Jeśli posiadasz żyłkę techniczną a przy tym zainteresowania muzyczne i chciałbyś nauczyć się rejestrować (nagrywać) dźwięk i muzykę, pogłębić i rozszerzyć swoją wiedzę z zakresu techniki studyjnej, pozyskać nowe umiejętności i wymienić doświadczeniami z innymi – trafiłeś we właściwe miejsce.
Warsztaty techniki studyjnej adresowane są do młodzieży i dorosłych na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym. Tak więc bez obaw, podczas naszych warsztatów nie będzie podziału na „profesjonalistów” i „amatorów”, pytań wstydliwych czy niemądrych. Nie ma ludzi wszystkowiedzących, możemy się od siebie uczyć i taki jest nasz cel – wzajemna inspiracja i wymiana doświadczeń. Będziemy więc korzystali nie tylko z gotowych już recept, ale i poeksperymentujemy.
Akustyka, elektroakustyka, elektronika, techniki cyfrowe i komputerowe, to dziedziny nauki, których przynajmniej pobieżna znajomość jest niezbędna we współczesnej realizacji muzycznej. Jednak to praktyka, a nie teoria będzie istotą naszych zajęć. Najlepiej uczyć się na konkretnych przykładach, poprzez realizację konkretnych projektów muzycznych.
Będziesz miał zatem możliwość uczestniczenia w prawdziwych sesjach nagraniowych dokonywanych z muzykami i pracy podczas rejestracji, edycji i reżyserii nagrań.
Poznasz urządzenia wpięte w cały skomplikowany system techniki studyjnej.
Dowiesz się jakich mikrofonów i przetworników używać do nagrania skrzypiec czy gitary, a jakich do perkusyjnego bass drum`u czy ludzkiego głosu. Zobaczysz do czego służy i jak działa konsoleta cyfrowa, wreszcie poznasz zaawansowany komputerowy program DAW (Digital Audio Workstation).

Współczesny komputerowy program DAW to coś, co kiedyś było całym potężnym studiem nagrań. Było ono wypełnione dziesiątkami i setkami urządzeń elektronicznych i elektroakustycznych, mniejszych i większych metalowych skrzynek z pokrętłami, suwakami, przyciskami, lampkami.
Dziś, dzięki technice cyfrowej i miniaturyzacji, wszystkie te urządzenia zostały zmniejszone do wymiaru jednego kluczyka USB i sprasowane w jednym programie komputerowym – Cubase 11 Pro.
Będziemy uczyć się pracy na tych wirtualnych, umieszczonych w programie DAW urządzeniach w taki sposób, by nagrana przez nas muzyka była przestrzenna i żywa, i jednocześnie jak najlepszej jakości, by brzmiała dobrze na każdym rodzaju odtwarzacza.
Będziemy jednak pamiętali o najważniejszym: to ludzie, a nie urządzenia tworzą muzykę.
Aby oddać zawartą w niej myśl, przesłanie i ducha musimy dać jej wybrzmieć, nie przytłaczając nadmiarem maszynerii i technicznych sztuczek.
Przede wszystkim musimy nauczyć się współpracować i komunikować z twórcami muzyki i wykonawcami. Choć będąc realizatorem możesz pozytywnie zaskoczyć twórcę swoimi pomysłami brzmieniowymi, to jednak twórca i wykonawca mają decydujący głos o tym, jak ostatecznie ma brzmieć ich nagranie.
W naszym Studiu czeka Cię fascynująca przygoda z techniką i ludźmi.
Zapraszamy!


Warsztaty produkcji muzycznej to propozycja dla amatorów wokalistów, instrumentalistów, autorów piosenek, kompozytorów, aranżerów. Celem warsztatów jest praktyczna nauka pracy w studiu nagrań oraz wykorzystania techniki studyjnej jako narzędzia tworzenia muzyki.
Warsztaty Producji Muzycznej adresowane są do młodzieży i dorosłych, muzyków amatorów na poziomie podstawowym i niezaawansowanym. Jeśli jednak masz już na koncie jakiś dorobek muzyczny i doświadczenie studyjne, a mimo to chciałbyś skorzystać z naszej pomocy, to nasze studio jest także i do Twojej dyspozycji.

O co chodzi, z czym jeść WARSZTATY PRODUKCJI MUZYCZNEJ ?
1.Czas i relacja międzyludzka
2.Technika studyjna
3.Instrumentacja, eksperyment muzyczny, właściwe nagranie utworu
Po pierwsze:
Czas i relacja międzyludzka. Najkrócej mówiąc chodzi o naukę sprawnej i umiejętnej pracy w studiu nagrań.
Być może na swojej drodze artystycznej trafisz kiedyś do profesjonalnego studia nagrań, gdzie każda godzina to ściśle wyliczony i niemały koszt. Nasze studio projektowe to jak gdyby trening, rozgrzewka przed wejściem do studia profesjonalnego. U nas nabierzesz umiejętności jak sprawnie realizować swój muzyczny projekt w warunkach studyjnych a poprzez obycie i obcowanie z techniką studyjną nauczysz się pokonywać naturalne w takiej sytuacji obawy i stres.
Wykonawca, który przychodzi do studia nagrań, wcześniej nauczył się swojej partii lub rozpisał ją w nutach i po wielekroć przećwiczył.
Studio wprowadza go jednak w odmienną rzeczywistość przestrzenną i brzmieniową. Wykonawca znajduje się nie tylko w nowych dla siebie pomieszczeniach, ale jest też otoczony licznymi urządzeniami, mikrofonami, okablowaniem, zaś wykonywaną przez siebie muzykę słyszy w słuchawkach i monitorach odsłuchowych. To sytuacja inna niż ta z sali prób czy zacisza własnego pokoju.
Inne są też zasady pracy studyjnej.
Praca nad utworem w domu czy sali prób daje komfort wielu powtórek, zmian, przerw w pracy. W studiu nagrań jest inaczej, czasu jest tu zdecydowanie mniej, zaś cała Twoja ekspresja musi skomasować się w ściśle określonych, kilkuminutowych momentach nagrania. W ciągu tych paru minut trzeba wyrazić maksimum muzycznych emocji.
Tej autodyscypliny i samoświadomości będziemy uczyli się podczas warsztatów.
Nagranie jest w pewnym sensie występem, bo pierwszym słuchaczem wykonania utworu jest realizator nagrania. Nie ma tu reguł poza jedną – to co akurat nagrywasz może być tą właściwą wersja wykonania. Trzeba postarać się i nie trwonić sił na niepotrzebne powtórki. Choć nie zawsze, to jednak każda kolejna może okazać się wersją gorszą.
Ważna jest zatem komunikacja pomiędzy uczestnikami sesji nagraniowej: wykonawcą i realizatorem nagrania. Będziemy więc uczyli się też właściwej komunikacji i wyrażania jasno swoich potrzeb i oczekiwań.
Pamiętaj, istotą pracy w studiu nie jest technika, taki czy inne urządzenie elektroniczne, a relacja, jaka wytwarza się pomiędzy Tobą i realizatorem oraz efekt wspólnej pracy w postaci nagrania.
Właściwa relacja pomiędzy Toba a realizatorem i umiejętne wykorzystanie czasu pracy w studiu to warunki dobrych nagrań.
Po drugie:
Technika studyjna
Jako wykonawcy czy twórcy muzyki przyda Ci się także podstawowa wiedza o technice studyjnej i procesie produkcji Twojej muzyki. Czym są i po co są wszystkie te skomplikowane, zaawansowane technologicznie urządzenia w studiu? Jak ich użyć, by Twoja muzyka brzmiała zgodnie z Twoim zamysłem?
Poznasz zatem podstawy techniki studyjnej. Wbrew pozorom ta nie-muzyczna, a techniczna wiedza może się bardzo przydać w tworzeniu Twojej muzyki.
Wreszcie po trzecie:
Instrumentacja, eksperyment muzyczny, właściwe nagranie utworu.
Jako autor i wykonawca masz jakiś muzyczny pomysł, np. tekst, melodię i akordy na ciekawy utwór, który wykonujesz z akompaniamentem instrumentu.
Chciałbyś jednak zarejestrować i usłyszeć w nim bogatsze instrumentarium, poszukać bardziej zaawansowanych rozwiązań harmonicznych, dograć więcej głosów, popracować nad strukturą utworu, ciekawymi efektami brzmieniowymi, trochę poeksperymentować, by utwór był zaskakujący i nowatorski.
Jednym słowem chciałbyś stworzyć i nagrać utwór z wykorzystaniem wszystkich tych narzędzi, jakie daje studio nagrań, z jego możliwością utrwalania poszukiwań i eksperymentów na formie muzycznej, zanim utwór uzyska swój ostateczny kształt.
Dobrze trafiłeś, pomożemy Ci w tym.
